Spring break! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Julia Wienk - WaarBenJij.nu Spring break! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Julia Wienk - WaarBenJij.nu

Spring break!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

04 April 2010 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Op dit moment zit ik in een propeller vliegtuigje van San Fransisco naar Santa Barbara samen met Esmee. Een onwijs klein ding wat ook nog eens heel veel lawaai maakt. We hadden eigenlijk film willen kijken, maar dat zit er niet in. Kunnen er niks van verstaan.
We zitten alweer aan het einde van onze springbreak. Ik ben samen met Esmee naar Seattle gevlogen, daar vloog haar vader ook naar toe en werden we opgehaald door haar vaders oom. Hij woont in Lynden en daar konden we een paar nachten blijven. Er werd weer even goed voor ons gezorgd, daar waren we allebei wel aan toe, haha. Vrijdag hebben we rustig aan gedaan en Lynden en omgeving een beetje ontdenkt. Het is een erg klein leuk plaatjes en is bekend van alle Nederlanders die daar wonen. Er zit daar ook een restaurant ‘The Dutch Mothers’, waar we pannenkoeken hebben gegeten en supermarkten met Nederlandse spullen. Maargoed, zaterdag ( voor mij wel de leukste dag van de week denk ik, of noujah vancouver vond ik ook heel gaaf) Zijn we wezen skien! Op mountain Baker. Ligt erg dichtbij Lynden. Dus ik kan nu zeggen dat ik officieel ook in Amerika heb geskied, haha. Het weer was erg goed en de sneeuw conditie ook wel! Het gehuurde spul was wel even wennen, haha. De luxe die ze in Oostenrijk hebben kennen ze hier niet zo,haha. Ligt misschien ook wel aan waar je gaat skiën. In Aspen zou het denk ik wel anders zijn. Dat was dus een top dag. Zondag zijn we naar ‘Deception Pass’ geweest, een erg hoge brug en nog wat natuur dingen bezocht. Maandag begonnen we aan onze ‘roadtrip’ through Canada! We begonnen in Vancouver. Daar was ik 4 jaar geleden ook al geweest en vind het nog steeds een erg gave stad! Daar even gewinkeld, het weer zat alleen niet mee. Stort regen en koud. Echt nederlands weer. Gelukkig had ik nog mijn ski jas, daar had ik niet zonder mee gekund deze week. Was namelijk wel even een temperatuur shock. Maargoed, Vancouver bezigt, gas town en chinatown geweest. We hebben in west vancouver overnacht. De volgende dag zijn we richting Whisler gereden! Vind ik ook een erg leuke plaats en het jeukte toch wel om ook daar even te skien, maar het weer was erg slecht, dus niet gedaan. De pistes zagen er goed uit en de liften ook een stuk luxer, haha. Dus skien in Whisler blijft nog even op mijn lijstje staan. Die zelfde dag weer een stuk terug gereden en met de ferrie naar Nanaimo gevaren op Vancouver Island. Daar hadden we een heerlijk bed and breakfast. De volgende dag over het island gereden en is bij Esmee de verstandskies getrokken! Jaa, dat was even iets minder en een hele belevenis. Maargoed, alles gaat weer goed, maar was wel even een heftige ingreep. De volgende dag naar beneden gereden, naar Victoria. Ook een erg leuk stadje. Ziet er wat Europees-er uit, ook daar weer doorheen gewandeld en wat toeristisch dingen bezocht. ’S Avonds zijn we met de ferrie weer terug gevaren naar Vancouver en terug gereden naar Lynden. De laatse dag alle spullen ingepakt, want we moesten zaterdag ochtend alweer vroeg weg. Esmee’s vader vloog ook op zaterdag, maar hij moest al om 10 uur ’s ochtends op het airport zijn, Esmee en ik vlogen pas om 4 uur terug naar Santa Barbara (via San Fransisco), dus wij zijn nog even met z’n tweeën Seattle in gegaan. Opzich wel een leuke stad, maar haar vaders tante had al gewaarschuuwd, raar volk. Er liepen een hoop aparte mensen rond.
Nu zit ik dus in het vliegtuig en zijn we bijna in Santa Barbara en dan is het nog maar iets meer dan 2 maanden als ik weer in het vliegtuig zit, maar dan naar huis. Dus het word nog even flink genieten. Maandag ga ik waarschijnlijk naar Sharkeez (de enige club waar je als 18 jarige ook naar binnen mag) dat is alweer een tijdje geleden, dus ik heb er wel weer zin in! Verder ga ik vrijdag naar Sixflags en is er zaterdag het grootste strand feest ooit in IV. Jullie moeten maar even op youtube.com ‘floatopia’ intypen. Ziet er heel gaaf uit. Dus dit word denk ik wel een mooie week!
Iedereen, fijn Pasen! Merk er hier niet zo heel veel van, is ook niet zo erg, haha.
Tot snel!

Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Floatopia, 4/20 and more

04 April 2010

Spring break!

14 Maart 2010

Family, Phoenix and Midterms

07 Februari 2010

First weeks of school

19 Januari 2010

Back in SB
Julia

Ik ga voor een jaar studeren in Santa Barbara. Dat ga ik doen aan de city college. In december kom ik weer even terug naar Nederland en in januari vertrek ik weer voor de laaste maanden! Ik ga proberen mijn blog zo vaak mogelijk bij te houden!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 22383

Voorgaande reizen:

19 Januari 2010 - 05 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: